Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.
Sprzedaż klientom B2B jest wymagająca, ponieważ kupujący klienci biznesowi wolą samodzielnie pozyskiwać informacje na temat potrzebnej usługi lub produktu i wybierać najlepsze dla siebie oferty bez presji ze strony sprzedawcy. Sztuką w pozyskiwaniu klienta B2B jest rozumienie tej tendencji i wykorzystanie jej minusów. Ogrom informacji dostępnych w sieci, konieczność trudnej selekcji wartościowych danych od nic nie wnoszących treści to zdecydowany minus samodzielnego poszukiwania właściwych rozwiązań, co w przypadku klientów biznesowych dodatkowo zabiera im cenny czas. Należy więc się zastanowić, jak można pomóc klientom B2B w dotarciu do konkretnej oferty i podjęciu korzystnej, przemyślanej decyzji o transakcji szanując jego przestrzeń i czas, nie wywierając nacisku, ale też reagując skutecznie, we właściwym czasie na potrzeby klienta. Brzmi zawile albo zbyt ogólnie? Przejdźmy więc do konkretów.
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych nie jest najłatwiejszym zadaniem w obszarze marketingu, a w przypadku produktów i usług kierowanych do sektora biznesowego niezbędne jest umiejętne opracowanie strategii, która pomoże zdobyć zaufanie klientów. Od czego warto zacząć skuteczne pozyskiwanie leadów B2B?
Remarketing to forma marketingu cyfrowego, która polega na podążaniu reklamy za osobami w przeszłości wykazującymi zainteresowania firmą lub marką np. poprzez przeglądanie strony sklepu. Oznacza to, że reklama wyświetla się tym użytkownikom, którzy odwiedzili już daną stronę, ale nie dokonali transakcji. Zastanówmy się, kiedy warto wdrażać działania remarketingowe?
W przypadku pozyskiwania leadów B2B szczególnie ważny jest wartościowy content, ale także budowanie pozycji eksperta, widoczność w wyszukiwarkach czy podejmowanie odpowiednich współprac. Od czego zacząć i co konkretnie należy zrobić, aby zwiększyć szanse na pozyskiwanie cennych leadów? Przede wszystkim nie działać w ciemno. Opracowana strategia generowania leadów B2B pomoże zapewnić lepsze, bardziej wykwalifikowane kontakty i przyszłościowe współprace, a także zaoszczędzi czas oraz pieniądze, dzięki spójnemu kierowaniu zasobów na ustalone wcześniej obszary, realizację celów i wykorzystywanie konkretnych technik. Wśród nich powinny znaleźć się te trzy skuteczne metody pozyskiwania leadów B2B.
Jeśli chcesz wprowadzić zmiany w firmie, dobrze jest zrekrutować zespół, który zaangażuje się w poszczególne projekty, ale także wdrożyć działania szkoleniowe i informacyjne dla innych pracowników, aby idea user experience miała silne fundamenty u wszystkich osób pracujących nad danym produktem lub usługą oraz wychodziła poza sam przedmiot fizyczny czy cyfrowy.
Pozyskiwanie klientów to coś więcej niż reklamowanie się w internecie i tzw. wyskakiwanie z lodówki. Często firmy zbyt małą uwagę przykładają do tego komu z tej lodówki powinni wyskoczyć, albo w jaki sposób. W rezultacie tracą czas i pieniędze na robienie wszystkiego, ale po omacku, a przecież lepiej zainwestować powyższe zasoby w przemyślaną, a co za tym idzie, skuteczną strategię marketingową.
Bycie ugruntowanym przedsiębiorcą na rynku, wymaga stałego zaangażowania, śledzenia trendów, pilnowania się, aby nie zostać w utartych schematach. Nie trzeba od razu rzucać się na wszelkie nowinki. Wszystko zależy od rodzaju branży, ale warto trzymać rękę na pulsie, aby nie zostać w tyle. Im ludzie więcej cię widzą i o tobie słyszą, tym chętniej nazwa twojej firmy, pierwsza przyjdzie im do głowy w potrzebie. Pamiętaj, że nie ma firmy, która nie może zaistnieć w internecie. A dzisiaj, to internet jest biznesową autostradą do sukcesu.
Metody pozyskiwania leadów nie są pilnie strzeżoną tajemnicą, jednak bez podstawowej wiedzy na ten temat można mocno pobłądzić, stracić czas, a przy tym nie uzyskać oczekiwanych efektów. Zwłaszcza, jeżeli mamy ambitny cel osiągnięcia statusu lidera w branży - bez względu na to, komu zlecasz kampanie i prowadzenie social mediów, powinieneś zrozumieć zachodzące tam procesy i mechanizmy.
Niektóre kanały będą bardziej skuteczne w przypadku klientów indywidualnych, jak np. blogi, Social Media czy email marketing. Inne, jak np. telemarketing, czy targi branżowe, lepiej sprawdzą się w przypadku klientów biznesowych.
Doświadczona agencja marketingowa pomoże ustalić nam, czym się charakteryzuje grupa docelowa dla naszego produktu, a także dobierze odpowiednie miejsca i metody pozyskiwania leadów.