Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

3 skuteczne metody generowania leadów B2B

W przypadku pozyskiwania leadów B2B szczególnie ważny jest wartościowy content, ale także budowanie pozycji eksperta, widoczność w wyszukiwarkach czy podejmowanie odpowiednich współprac. Od czego zacząć i co konkretnie należy zrobić, aby zwiększyć szanse na pozyskiwanie cennych leadów? Przede wszystkim nie działać w ciemno. Opracowana strategia generowania leadów B2B pomoże zapewnić lepsze, bardziej wykwalifikowane kontakty i przyszłościowe współprace, a także zaoszczędzi czas oraz pieniądze, dzięki spójnemu kierowaniu zasobów na ustalone wcześniej obszary, realizację celów i wykorzystywanie konkretnych technik. Wśród nich powinny znaleźć się te trzy skuteczne metody pozyskiwania leadów B2B.


Generowanie potencjalnych klientów jest trudnym zadaniem i jednym z najważniejszych dla właściciela firmy lub menedżera marketingu. Upewnij się, że w pełni wykorzystujesz potencjał offline i online do pozyskiwania leadów. 

 

 

POZNAJ TRZY SKUTECZNE METODY GENEROWANIA LEADÓW B2B

 

1. Zoptymalizuj SEO.

Dominująca wyszukiwarka Google to drzwi do świata wiedzy, rozrywki, nauki, biznesu i sprzedaży. Zarówno użytkownicy indywidualni, jak i biznesowi używają wyszukiwarki Google każdego dnia, a wyzwaniem wśród dostawców wiedzy, usług i produktów jest wyróżnienie się w morzu konkurencji. Szczególną uwagę należy zwrócić na tworzenie dobrych i wartościowych  treści, które są wyznacznikiem numer 1 pokonania zawiłych algorytmów Google’a, a content zoptymalizowany pod SEO wybije firmowe źródła na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. SEO może mieć jeden z największych wpływów na pozyskiwanie potencjalnych klientów. W przypadku B2B kupujący chcą wiedzieć, że dostawcy, z którymi współpracują, znają swoje produkty, są wiarygodni i można im ufać. Jeśli już tworzysz treści online, SEO może znacznie zwiększyć ich wartość i wyróżnić je w tłumie. Co optymalizować? Stronę www, bloga firmowego, kanały social media, artykuły w grupach tematycznych np. na Linkedin i forach, wywiady i wpisy gościnne, opisy zdjęć i nagrań wideo, opisy produktów i usług, treści na stronach sprzedażowych. 

 

2. Zwiększ ruch w witrynie za pomocą płatnych reklam.

Zwiększenie ruchu na stronie www oraz konwersji z innych źródeł na stronę usługową czy sprzedażową, dzięki płatnym reklamom B2B nie jest wyjątkowo trudne. Samo sprowadzenie gości na stronę to dopiero pierwszy krok. Wyzwaniem jest natomiast przekształcanie tych wizyt na leady sprzedażowe. Poświęć czas i wysiłek na tworzenie kampanii generujących potencjalnych klientów. Pomoże ci w tym dedykowany zespół ds. sprzedaży B2B. Jak stworzyć i rozwijać zespół, który skutecznie będzie pozyskiwał leady, konwertował ruch i współpracował przy tworzeniu kampanii reklamowych B2B? Przeczytaj koniecznie ten artykuł.

Kiedy mówimy o leadach dla B2B, zdecydowanie Linkedin jest miejscem, na którym należy skupić całą uwagę. Na myśl w kontekście reklam przychodzi także Facebook. Jednak nie w przypadku segmentu business to business. Liczby nie kłamią. Już w 2017 roku badania marketingowe potwierdziły, że najlepsze konwertujące i skuteczne reklamy dla klientów biznesowych stworzysz na Linkedin. Aż 80% leadów B2B (zapytań o produkty czy usługi) spośród sieci społecznościowych pochodzi właśnie z tej platformy.

 

3. Bądź aktywny. Bądź ekspertem.

Bierz udział w branżowych grupach dyskusyjnych na Linkedin. Pamiętaj, że celem tej aktywności nie jest spamowanie oferta. Buduj relacje z członkami, oferując porady, komentując i słuchając. Udostępniaj artykuły, które zawierają praktyczne wskazówki i studia przypadków (ang. case study), które odpwiadają n apotrzeby twoich potencjalnych klinetów. LinkedIn jest prawie niekończącym się źródłem specjalistów z różnych dziedzin, a wśród nich znajdują się twoi potencjalni klienci. Jakiej wiedzy szukają? Jakich rozwiązań potrzebują? Jakie masz na to rozwiązanie? Na swoim blogu oraz na innych profilach społecznościowych nie pozostawiaj ludzi bez odpowiedzi. Odpowiadaj na pytania i zadawaj je - bądź inicjatorem dyskusji, okazuj zainteresowanie, dziel się wiedzą. Dzięki temu budujesz zaufanie w branży, wśród klientów, użytkowników, potencjalnych klientów, a także wśród konkurencji. Zaangażuj się w branżową społeczność online, a w pewnością wiele firm będzie zainteresowanych twoją ofertą.