Jak zwiększyć widoczność firmy w sieci?
Bycie ugruntowanym przedsiębiorcą na rynku, wymaga stałego zaangażowania, śledzenia trendów, pilnowania się, aby nie zostać w utartych schematach. Nie trzeba od razu rzucać się na wszelkie nowinki. Wszystko zależy od rodzaju branży, ale warto trzymać rękę na pulsie, aby nie zostać w tyle. Im ludzie więcej cię widzą i o tobie słyszą, tym chętniej nazwa twojej firmy, pierwsza przyjdzie im do głowy w potrzebie. Pamiętaj, że nie ma firmy, która nie może zaistnieć w internecie. A dzisiaj, to internet jest biznesową autostradą do sukcesu.
Bycie ugruntowanym przedsiębiorcą na rynku, wymaga stałego zaangażowania, śledzenia trendów, pilnowania się, aby nie zostać w utartych schematach. Nie trzeba od razu rzucać się na wszelkie nowinki. Wszystko zależy od rodzaju branży, ale warto trzymać rękę na pulsie, aby nie zostać w tyle. Im ludzie więcej cię widzą i o tobie słyszą, tym chętniej nazwa twojej firmy, pierwsza przyjdzie im do głowy w potrzebie. Pamiętaj, że nie ma firmy, która nie może zaistnieć w internecie. A dzisiaj, to internet jest biznesową autostradą do sukcesu.
Na pokazanie siebie nie musisz „tracić czasu” codziennie. Wybierz odpowiednie metody, które najlepiej pasują do twojej działalności i bądź konsekwentny. Możesz też outsourcować część pomysłów, które uznasz za warte do wprowadzenia, ale dla ciebie zbyt czasochłonne. Z pewnością jednak nie warto z nich rezygnować.
Przedsiębiorco, poznaj 5 sposobów na bycie zauważonym:
1. Strona internetowa.
Zaczynamy od podstaw, chociaż mamy nadzieję, że jakikolwiek adres online już posiadasz. Dzisiaj strona internetowa to najlepsza wizytówka. Powinny znaleźc się na niej dane konaktowe i oferta, ale dobrze, jeśli zadbasz o bogatsze portfolio, dotychczasowe realizacje, referencje, opinie klientów, nie mówiąc już o life-czacie, zakładce FAQ czy blogu firmowym.
Własnej strona internetowa buduje zaufanie wśród klientów, stanowi potwierdzenie tego, jaka jest twoja firma. Dostęp na 24 godziny na dobę pozwala klientom o każdej porze zapoznać się z ofertą czy wysłać maila z zapytaniem. Zadbaj więc o to, aby strona była przejrzysta, czytelna i intuicyjna. Opisz ofertę, dodaj galerię zdjęć i referencje. Zachęć klientów do kontaktu i zadawania pytań. Jasność przekazu, czytelność i otwartość zachęca do skorzystania z usług. Ludzie nie chcą tracić czasu na przeszukiwanie czeluści internetu, chętnie skorzystają z usług tej firmy, która pierwsza ich zainteresuje. Uważaj, bo jeśli jednak wejdą na stronę, gdzie nie ma zdjęć produktów lub ich opisów, formularz kontaktowy się zawiesza, a do tego witryna nie wyświetla się prawidłowo np. na smartfonie (nie jest responsywna), od razu z niej uciekną. Po co się męczyć, skoro konkurencja i wybór jest spory.
2. Współpracuj i daj się poznać w branży.
Świetnym portalem do pokazania swoich umiejętności i możliwości od strony biznesowej, a tym samym zawarcia biznesowych znajomości, jest Linkedin.
Dziel się swoim doświadczeniem, bierz udział w dyskusjach, zobacz, jakie wspólne wyzwania łączą cię z innymi. Może zostaniesz polecony? Zdobędziesz zaufanie w środowisku? Nawiążesz rozwojowe współprace B2B?
Warto też lokalnie angażować się w różnego rodzaju eventy, jeździć na targi biznesowe. Aktywność online i tzw. networking umożliwi ci aktualną wiedzę o tego typu wydarzeniach.
3. Marketing w mediach społecznościowych.
Zanim zaczniesz z zapałem zakładać konta firmowe na wszystkich możliwych platformach, zaplanuj strategię marketingową. Jeżeli nie masz czasu lub wiedzy, zatrudnij freelancerów lub skontaktuj się z agencją social media. Specjaliści, którzy na co dzień dbają o wizerunek firm w internecie, pomogą ci zaplanować szereg działań, odpowiednich do twojej branży i odbiorców, abyś systematycznie odczuwał realny wzrost rozpoznawalności marki, a z czasem przypływ potencjalnych klientów.
4. Marketing treści, z ang. content marketing.
To jedno z najbardziej wszechstronnych i elastycznych narzędzi do budowania pozycji marki na rynku. Wymaga czasu, pomysłu, często też środków finansowych - ale z reguły mniejszych niż tradycyjne formy reklamy - w rezultacie dając długoterminowe efekty.
Content marketing to nie tylko budowanie zainteresowania i marki, ale także zapewnianie wartości użytkownikom (czyt. potencjalnym klientom) i budowaniu relacji z nimi, zaufania między dostawcą produktów czy usług, a odbiorcą.
5. Raz na kwartał lub półrocze przeprowadź analizę swoich działań w sieci.
Nie zakładaj, że wystarczy miesiąc. Albo, że to co działa od roku, będzie przynosić takie same rezultaty przez kolejne tygodnie. Od czasu do czasu przeprowadź ewaluację swoich działań marketingowych. Sprawdź liczby. Odpowiedz sobie na pytania: Co przynosi efekty? Co wymaga ulepszenia? Gdzie niepotrzebnie tracisz energię? Jakie są prognozy i trendy?
Zaplanuj działania marketingowe dotyczące pozycjonowania marki i content marketingu w swoim comiesięcznym, a także rocznym budżecie. Z pewnością włożony wysiłek i pieniądze zwrócą się szybciej, niż sądzisz.