Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

SMS marketing w B2B

Panuje przekonanie, że SMS marketing zarezerwowany jest przede wszystkim dla B2C. Tymczasem sprawdza się również w przypadku B2B. To doskonałe narzędzie przeznaczone do generowania leadów. Mimo, iż przez wielu postrzegane jest jako przeżytek, w dalszym ciągu poprawia wyniki współczesnych przedsiębiorstw.

 


Kilka słów o SMS marketingu

SMS marketing wykorzystuje wiadomości tekstowe, które wysyłane są do potencjalnych klientów z określonym przekazem. Wysyłka SMS-ów możliwa jest dzięki istnieniu platform, które specjalizują się w świadczeniu tego typu usług. SMS marketing jest z pewnością agresywną formą marketingu, ale jest również niebywale skuteczny.

 

Jakie SMS-y możesz zastosować w kampaniach SMS marketingu

W marketingu SMS wykorzystywane są 2 rodzaje wiadomości tekstowych. SMS-y podstawowe i zaawansowane. Podstawowa wersja wiadomości charakteryzuje się tym, iż odbiorcy wyświetla się tradycyjny numer telefonu. Oznacza to w praktyce, że odbiorca bez zapoznania się z treścią wiadomości nie wie kto jest nadawcą wiadomości. Z kolei w przypadku wiadomości zaawansowanych, zamiast numeru telefonu wyświetla się komunikat wybrany przez firmę. Najczęściej jest to jej nazwa.

 

Co przemawia za SMS marketingiem

SMS marketing ma wiele zalet. Współcześnie praktycznie każdy posiada telefon komórkowy. Zwłaszcza młodym ludziom ciężko sobie wyobrazić funkcjonowanie bez smartphona. E-maile często są pomijane lub trafiają do SPAM-u. Telefony postrzegane są jako uciążliwe i męczące. A SMS-y są dość niezobowiązujące i są bardziej przychylnie postrzegane niż połączenia przychodzące od telemarketerów. Wiadomości tekstowe podczas kampanii trafiają niemalże natychmiastowo do określonej grupy odbiorców ze wskazanym przez nadawcę przekazem. Wiadomości trafiają do potencjalnych klientów bez względu na ich miejsce pobytu. Ich dużą zaletą jest duży wskaźnik odczytania wiadomości.

 

Czy SMS marketing dla B2B ma sens?

Oczywiście! SMS marketing nie jest zarezerwowany wyłącznie dla B2C. Może doskonale sprawdzić się również w przypadku B2B. W rzeczywistości niezależnie od tego jaką działalność prowadzisz, SMS marketing wpływa pozytywnie na statystyki i poprawia liczbę generowanych leadów. Z pewnością nie jest pozbawiony wad i nie jest prostym narzędziem marketingu, jednak przy odrobinie wysiłku, zauważysz efekty.

 

Najważniejsze zasady SMS marketingu

SMS marketing może być skuteczny, jednak trzeba uwzględnić podczas kampanii pewne zasady. Przede wszystkim musisz wybrać właściwy rodzaj wiadomości SMS. Wybór podstawowej lub zaawansowanej opcji pociąga za sobą pewne konsekwencje. Pomijając różnice w cenie- wiadomości zaawansowane są droższe niż SMS podstawowe, jeśli zależy Ci na możliwości odpowiedzi na wiadomości tekstowe, powinieneś odpuścić sobie SMS-y zaawansowane. Jeśli chcesz żeby odbiorcy wiedzieli od razu kto wysłał im SMS-a, wówczas wskazane są wiadomości profesjonalne. Musisz określić grupę docelową, do której trafią Twoje SMS-y. Wybierając grupę docelową musisz pomyśleć jest wygląda Twój typowy klient i jakie są jego oczekiwania. Następnie powinieneś skupić się na zredagowaniu treści wiadomości. Wiadomości SMS otrzymywane od firm obejmują nie tylko alerty i powiadomienia. Doskonale sprawdzają się do informowania o nowych produktach i usługach.

Od niej zależy skuteczność kampanii, dlatego treść SMS-ów nie powinna być przypadkowa. Niezależnie od treści, pamiętaj, że tekst musi być pozbawiony błędów, zarówno stylistycznych, jak i ortograficznych, a także nie powinien być zbyt długi. Wskazane jest spersonalizowane treści wiadomości. Równie ważny jest czas wysyłki SMS-ów. Od wyboru właściwego dnia tygodnia i godziny zależy efektywność Twoich działań.