Nietypowe kanały sprzedaży
Biznes przeniósł się już na stałe do sieci internetowej. E-sprzedaż odbywa się dzięki coraz to nowszym kanałom sprzedaży. Aktualnie nie ogranicza się wyłącznie do wyspecjalizowanych sklepów internetowych i stron WWW. Obejmuje również inne kanały, które? O tym poniżej.
Taka jest rzeczywistość
Zakupy w Internecie to standard. Coraz większa część społeczeństwa dokonuje zakupów online nawet podstawowych produktów. Nie ma znaczenia, czy jest to szampon do włosów, lodówka, czy meble. Handel w sieci internetowej nie ma praktycznie ograniczeń. Sprzedawane jest wszystko. A konsumenci wybierają e-zakupy ze względu na liczne zalety takiej formy dokonywania zakupów. Jakie to zalety? Przede wszystkim:
-
możliwość dokonania zakupów niezależnie od pory dnia i nocy,
-
możliwość dokonania zakupów z dowolnego miejsca,
-
możliwość zapoznania się z opiniami innych konsumentów na temat produktu,
-
możliwość dostarczenia zakupionych produktów we wskazane miejsce przez dostawcę.
A to nie jedyne zalety zakupów dokonywanych w sieci internetowej.
Gdzie na zakupy w Internecie
Do zakupów wykorzystywane są przede wszystkim specjalne sklepy internetowe, które umożliwiają proste i szybkie dokonanie zakupów. Dostępne są również specjalne platformy sprzedażowe. Zarówno sklepy, jak i platformy sprzedażowe mogą być dopasowane do potrzeb przedsiębiorcy. Ich zaletami jest:
-
banalnie prosta, intuicyjna obsługa,
-
możliwość pozycjonowania sklepu,
-
możliwość podpięcia pod sklep różnych dodatkowych funkcji, które są przydatne dla kupującego, jak i sprzedawcy.
Oprócz wyżej wymienionych miejsc, w których sprzedawane są towary i usługi wymienić należy również media społecznościowe, które szturmem wdarły się do branży.
Social media a sprzedaż
Współcześnie rola social mediów została znacząco rozbudowana. Nie sprowadza się ona wyłącznie do nawiązywania kontaktów, utrzymywania relacji, chwalenia się wakacjami, czy też promowania firmy. Aktualnie to doskonałe narzędzie w Internecie, które umożliwia sprzedaż produktów i usług. Coraz więcej serwisów społecznościowych dostrzegło w tym potencjał. Social selling, bo tak to się nazywa to prawdziwy hit, dlatego jeśli planujesz rozpoczęcie działalności handlowej, rozważ sprzedaż za pośrednictwem właśnie takich kanałów.
Zalety social selling
Sprzedaż w serwisach społecznościowych ma wiele zalet. Niektóre z nich mogą być dla Ciebie dużym zaskoczeniem. W przeciwieństwie do sprzedaży za pomocą e-sklepów i platform sprzedażowych sprzedaż w serwisach społecznościowych nie wymaga praktycznie żadnych większych działań. Nie trzeba nawet posiadać domeny. Z punktu widzenia konsumentów, social selling sprawia, że zakupy mogą być ciekawym doświadczeniem z nutką ekscytacji. Są z pewnością bardziej spontaniczne niż tradycyjne zakupy w sieci internetowej. Kolejnym plusem zakupów/sprzedaży w serwisach społecznościowych jest łatwość nawiązania kontaktu z drugą stroną. Social media stanowią rewelacyjną metodę pozyskiwania leadów, a także możliwość dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów z konkretnym przekazem.
Najpopularniejsze serwisy społecznościowe, dzięki którym sprzedaż co tylko chcesz
Jakie portale społecznościowe królują w sprzedaży przez Internet? Przede wszystkim Facebook i Instagram.
Facebook I Instagram w social selling
Facebook z pewnością jest pierwszym serwisem społecznościowym, który umożliwił sprzedaż online za jego pośrednictwem. Stworzył pewien model sprzedażowy, który pokochali zarówno sprzedawcy, jak i kupujący. Nie tylko Facebook króluje w sprzedaży online. Popularnością cieszą się również zakupy za pośrednictwem Instagramu.
A co na to pozostałe serwisy społecznościowe?
Facebook i Instagram nie są jedynymi serwisami społecznościowymi umożliwiającymi sprzedaż. Kolejnym serwisem jest Pinterest. Ale to nie wszystko. Działania w kierunku stworzenia modelu sprzedażowego zapowiedział już Twitter.