Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Jak generować leady B2B za pomocą Facebooka

Dużo się mówi w ostatnich latach o generowaniu leadów i znaczeniu Facebooka w rozwoju firmy. Facebook to nie tylko narzędzie służące do generowania leadów B2C. Generowanie leadów B2B na Facebooku nie jest niewykonalne. Poniżej przedstawiamy kilka cennych wskazówek na temat tego, w jaki sposób generować leady B2B za pomocą najpopularniejszego na świecie serwisu społecznościowego.

 


Generowanie leadów B2B na Facebooku nie jest niemożliwe.

Wiele osób błędnie zakłada, iż Facebook jest serwisem społecznościowym, który można wykorzystać wyłącznie do generowania leadów B2C. Tymczasem Facebooka można z powodzeniem wykorzystać przy pozyskiwaniu nowych potencjalnych klientów B2B. Z czego wynika przeświadczenie, że Facebook nie jest odpowiedni do generowania leadów B2B? Panuje przekonanie, że do generowania leadów B2B nadaje się przede wszystkim LinkedIn oraz Google. Pozycjonują się jako liderzy w tej dziedzinie. Ale nie można zapominać, że to Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym i siecią społecznościową na świecie. Z raportu branżowego z 2018 r. jasno wynika, że większa część osób odpowiedzialnych za marketing B2B korzysta z tego serwisu społecznościowego. Znaczna część z nich jest zdania, ze jest on w dalszym ciągu najważniejszą platformą mediów społecznościowych, która wykorzystywana jest do generowania leadów. Dlaczego nie wykorzystać możliwości jakie daje nam Facebook przy generowaniu leadów B2B? Poniżej przedstawiamy kilka najskuteczniejszych naszym zdaniem sposobów pozyskiwania potencjalnych klientów dzięki Facebookowi, które warto zastosować w obecnym roku.

 

1. Wykorzystaj możliwości kampanii retargetingowych, aby przyciągnąć potencjalnych klientów

Facebook idealnie nadaje się do wykorzystania jego możliwości i potęgi podczas przeprowadzanych kampanii retargetingowych. Czym jest retargeting? Jest to jedno z najbardziej efektywnych odkryć marketingu internetowego. Jest stosunkowo tani, a jednocześnie niezwykle skuteczny. Retargeting to pewnego rodzaju wykorzystanie wyświetlającej się w różnych miejscach stron internetowych reklamy displayowej. Użytkownik sieci wchodzi na daną stronę internetową, podejmuje określone działanie, które skutkuje zapisaniem pliku cookie z odpowiednimi informacjami. Następnie po opuszczeniu przez odwiedzającego użytkownika strony internetowej reklamy zostają odpowiednio przekierowane i użytkownik ten odwiedzając inne witryny internetowe widzi reklamy produktów ze stron internetowych, które uprzednio oglądał. Oznacza to, że reklamy tych produktów „wędrują” za nim po sieci internetowej. Zapewne Ty również miałeś możliwość doświadczenia skuteczności działania retargetingu. Wykorzystując retargeting możesz wyświetlać ukierunkowane reklamy w różnych witrynach internetowych. Podążające za potencjalnym klientem reklamy mogą go nakłonić do ponownych odwiedzin i skorzystania z oferty Twojej firmy.

 

2. Dodaj wartość w odpowiednich grupach na Facebooku

Grupy na Facebooku mają dużą moc sprawczą. Jest ich coraz więcej. Większa część użytkowników Facebooka należy do jakiejś grupy. Znaczna część z nich bierze w nich czynny udział, zamieszcza posty, podejmuje dyskusje, komentuje, etc. Grupy na Facebooku stanowią idealne miejsce do generowania potencjalnych leadów B2B i budowania relacji branżowych. Co ważne, nie musisz podejmować aktywności w każdej istniejącej grupie na Facebooku. Wystarczy, że dołączysz do kilku grup, w których obecni są Twoi docelowi odbiorcy. Udzielanie się na grupach jest skuteczną metodą pozyskiwania leadów. Jednak należy to robić umiejętnie.

 

3. Udostępniaj treści na stronie w odpowiedni sposób

Udostępnianie treści w naturalny sposób na stronie internetowej jako aktualizacji statusu jest skuteczną i darmową metodą generowania leadów B2B z wykorzystaniem możliwości Facebooka. Warto to wziąć pod uwagę przy generowaniu leadów.

 

4. Twórz wysokiej jakości treści wideo na Facebooku

Wideo jako medium jest niezwykle ważnym formatem treści jakie przekazywane są na Facebooku. Możesz wykorzystać ten fakt dla podtrzymania zaangażowania potencjalnych klientów. Ludzie kochają obraz wideo. Większa część społeczeństwa woli oglądać niż czytać posty lub oglądać statyczne przekazy. Możesz wykorzystać różnego typu wideo, w tym standardowe wideo, facebook watch, facebook na żywo oraz inne.

 

 Co powinieneś teraz zrobić?

Facebook to potężne narzędzie współczesnego marketingu. Nie sposób się z tym nie zgodzić. Wykorzystywane z głową, przynosi pozytywne efekty w generowaniu leadów B2B. Generowanie potencjalnych klientów za pomocą Facebooka nie jest proste, ale jest wykonalne i skuteczne. Dlatego powinieneś uwzględnić możliwości jakie daje Ci Facebook w generowaniu leadów.