Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Generowanie leadów B2B przez firmę

Generowanie leadów B2B jest trudnym, aczkolwiek niezbędnym działaniem, które ma na celu pozyskanie, jak największej liczby wartościowych kontaktów do potencjalnych klientów. Przedsiębiorcy nie musza samodzielnie pozyskiwać nowych leadów. Ponieważ mogą zlecić to firmie zewnętrznej, która specjalizuje się w lead generation. Jakie są zalety takiego rozwiązania? Więcej o tym w dzisiejszym artykule!

 


Jak generować leady B2B?

Leady to dane kontaktowe do osób, które wstępnie mogą być zainteresowane usługami i produktami konkretnego przedsiębiorstwa, czyli jego ofertą. Wymienić można różne rodzaje leadów, w tym leady zimne, ciepłe i gorące. Leady zimne pomimo wejścia w jakąś interakcję z firmą, nie są zainteresowani jej ofertą. Natomiast leady ciepłe, wyrażają zainteresowanie ofertą firmy, ale z jakichś powodów nie chcą jeszcze podejmować decyzji dotyczącej nabycia produktu lub skorzystania z oferty. Z kolei leady gorące, są gotowe do skorzystania z oferty firmy tu i teraz. Generowanie leadów, czyli lead generation, to nic innego, jak pozyskiwanie leadów, czyli danych kontaktowych do pewnej grupy osób. Generowanie leadów opiera się przede wszystkim na wykorzystaniu możliwości:

  • Serwisów społecznościowych,

  • Retargetingu,

  • Wiadomości e-mail,

  • Stron internetowych,

  • Wiadomości SMS,

  • a także marketingu treści.

 

Generowanie leadów a social media

Serwisy społecznościowe odgrywają ważną rolę w generowaniu leadów. Dlaczego? Ponieważ prawie każdy ma współcześnie konto w jakim serwisie społecznościowym – najczęściej jest to Facebook, ale coraz więcej osób ma również konta w innych social mediach, jak Linkedin, Instagram, czy TikTok. Poza tym serwisy społecznościowe udostępniają zainteresowanym szereg narzędzi wspierających kampanie marketingowe.

 

Retargeting i generowanie leadów B2B

Równie ważną rolę w generowaniu leadów B2B odgrywa retargeting, który opiera się na reklamie displayowej, a dokładniej na pojawianiu się reklamy w różnych miejscach stron internetowych partnerów Google wyświetlanych przez użytkowników Internetu, którzy odwiedzili stronę danej firmy. W retargetingu znaczenie odgrywają takie narzędzia, jak Google Ads i Facebook Ads. Niezależnie od tego, na co postawisz, musisz wiedzieć, że retargeting pomaga dotrzeć do grupy docelowej i pozwala domknąć sprzedaż. Idealnie nadaje się do zwiększania świadomości obecności marki w grupie docelowej. Jego zaletą jest możliwość personalizacji reklamy. Poza tym, retargeting maksymalnie wykorzystuje budżet, jaki firma przeznaczyła na reklamę.

 

Remarketing

Remarketing wykorzystuje w celu generowania leadów pocztę email. Najważniejszą zaletą remarketingu jest możliwość przypomnienia o marce klientom, którzy już mieli okazję skorzystać z oferty firmy, a nakłonienie dotychczasowego klienta firmy, może okazać się łatwiejsze niż przekonanie do marki zupełnie nowego klienta. Poza tym remarketing doskonale nadaje się do przypominanie o istnieniu firmy, a także do informowania o nowych wydarzeniach i promocjach.

 

Landing page w lead generation B2B

Oczywiście ważną role w generowaniu leadów odgrywa landing page, która powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod SEO. Ważny jest jej wygląd – powinna być nowoczesna, grafika powinna być dobrana pod względem branży, w której działa firma, oczywiście strona powinna również być responsywna. Natomiast treść na stronie powinien rozwiązywać jakieś problemy grupy docelowej i odpowiadać na jej potrzeby.

 

SMS marketing a generowanie leadów B2B

W generowaniu leadów B2B ważną rolę odgrywa również SMS marketing, który opiera się na dotarciu do grupy docelowej z konkretnym komunikatem za pośrednictwem wiadomości tekstowej.

 

Znaczenie content marketing w generowaniu leadów B2B

Niewątpliwie decydującą rolę w generowaniu leadów B2B odgrywa content marketing, czyli marketing treści. Opiera się on na dostarczaniu do grupy docelowej odpowiedniej jakości treści, która rozwiązuje jakieś jej problemy. Treści przekazywane w ramach content marketingu nie muszą być zamieszczane w formie tekstów, mogą to być również inforgrafiki, raporty, etc.

 

Generowanie leadów B2B a outsourcing usług

Generowaniem leadów B2B może zająć się przedsiębiorca, jego pracownicy lub firma zewnętrzna. Na rynku istnieje wiele firm, które świadczą kompleksowe usługi lead generation, dzięki którym firmy pozyskują znaczną ilość potencjalnych klientów i zwiększają sprzedaż.

 

Zalety generowania leadów B2B za pomocą firm zewnętrznych

Oczywiście generowanie leadów B2B za pomocą firm zewnętrznych odpowiedzialnych za proces lead generation, posiada wiele zalet, wśród których wymienić należy przede wszystkim:

  • skuteczność generowania leadów B2B,

  • szybkość efektów lead generation,

  • optymalizację kosztów procesu generowania leadów,

  • raporty, które pomagają ocenić podejmowane działania.

 

Skuteczność generowania leadów B2B

Najwazniejszą zaletą powierzenia generowania leadów B2B firmie zewnętrznej odpowiedzialnej za lead generation jest skuteczność podejmowanych działań. W przeciwieństwie do samodzielnych prób pozyskiwania nowych klientów, jak i zatrudnienia pracownika odpowiedzialnego za te działania, masz pewność, że kampania marketingowa przyniesie spodziewane efekty. W końcu za działaniami firm stoi wielu doświadczonych pracowników.

 

Szybkość efektów

Nie bez znaczenia pozostaje szybkość efektów generowania leadów B2B. Decydując się na współpracę z doświadczoną firmę, która posiada renomę i pozytywny wizerunek w branży, nie musisz długo czekać na efekty. Pierwsze efekty pojawią się szybciej, niż się tego spodziewasz.

 

Optymalizacja kosztów generowania leadów

Bardzo ważne znaczenie odgrywa optymalizacja kosztów generowania leadów. W przypadku outsourcingu usług, wiesz, że koszty, które ponosisz przyniosą dużo większe dochody, a więc nie wydajesz środków z budżetu bezsensownie na działania, które nie przynoszą zysków.

 

Raporty

Dla wielu osób profesjonalne raporty z informacjami na temat podejmowanych działań i ich efektów są ważną zaletą współpracy z firmami zewnętrznymi.