Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

11 pomysłów na generowanie leadów!

Prowadzisz działalność w branży od wielu lat, ale od pewnego czasu obserwujesz zmniejszającą się liczbę klientów, co odbija się na wynikach finansowych firmy? To oczywiste – konkurencja nie śpi, a Ty błędnie zakładasz, że renoma i doświadczenie wystarczą do utrzymania przewagi konkurencyjnej. Tymczasem współczesny przedsiębiorca musi cały czas działać. Jak tego dokonać? Przedstawiamy 11 sprawdzonych pomysłów, dzięki którym generowanie leadów będzie bezproblemowe i skuteczne.

 


Dlaczego warto generować leady?

Generowanie leadów, czyli lead generation to pozyskiwanie kontaktów do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani ofertą produktową lub usługami firmy. Odgrywa kluczową rolę nie tylko w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej, ale również w osiąganiu dodatnich wyników finansowych. Poza tym generowanie leadów skraca proces sprzedaży. Oczywiście generowanie leadów pozwala zmniejszyć koszty prowadzonych kampanii marketingowych. A to nie są jedyne korzyści płynące z generowania leadów.

 

Generowanie leadów może być prostsze

Wiele osób ma problem ze skutecznym generowaniem leadów. Wielu przedsiębiorców zakłada, że wystarczy ograniczyć się do stworzenia strony internetowej. Nic bardziej mylnego. Generowanie leadów obejmuje wiele czynności. Jeśli zależy Ci na wzroście sprzedaży, powinieneś się zastosować do naszych wskazówek, dzięki którym w krótkim czasie poprawisz wyniki firmy. Co powinieneś zrobić? Przede wszystkim:

  • prowadź bloga,

  • załóż strony firmowe w serwisach społecznościowych,

  • bądź aktywny w social mediach,

  • śledź zachowania grupy docelowej,

  • pozostawaj w kontakcie ze stałymi klientami,

  • stosuj środki zachęty,

  • bazuj na zadowoleniu klientów,

  • pisz e-maile i zadbaj o newsletter,

  • korzystaj ze sprawdzonych systemów CRM,

  • wykonuj zimne telefony,

  • kręć filmy i zamieszczaj infografiki.

 

  1. Prowadź bloga

Blogowanie to podstawa generowania leadów. Przede wszystkim dlatego, że pomaga w pozycjonowaniu strony, Poza tym dzięki blogowi, możesz wykazać się posiadaną wiedzą w danej dziedzinie i zbudować wizerunek specjalisty w branży. Musisz jednak pamiętać o odpowiedniej strategii. Ponieważ treści zamieszczane na blogu nie powinny być przypadkowe.

 

  1. Załóż strony firmowe w serwisach społecznościowych

Jeśli chcesz generować leady, powinieneś być obecny w serwisach społecznościowych. Zadbaj o wygląd Twojej strony firmowej w social mediach. Oczywiście powinieneś zamieszczać tam regularnie treści związane z firmą i branżą, w której prowadzisz działalność. Z pewnością nie musisz posiadać konta firmowego w każdym istniejącym serwisie społecznościowym. Możesz zdecydować się tylko na te, które będą lepiej pasowały do charakteru prowadzonej działalności.

 

  1. Bądź aktywny w social mediach

Twoja obecność w social mediach nie powinna się ograniczać wyłącznie do posiadania strony firmowej. Co to oznacza? Przede wszystkim musisz wykazywać się aktywnością i wychodzić z inicjatywą. Powinieneś koniecznie dołączyć do powiązanych branżowo i tematycznie grup w social mediach, a następnie zamieszczać tam wpisy związane z branżą. Mogą to być analizy rynku i monitoring zachowań klientów, a mogą to być zwykłe newsy z branży.

 

  1. Śledź zachowania grupy docelowej

Jeśli chcesz skutecznie generować leady, powinieneś nieustannie monitorować zachowania grupy docelowej i dopasowywać podejmowane działania do zachodzących zmian.

 

  1. Pozostań w kontakcie ze stałymi klientami

Jeśli udało Ci się pozyskać klienta – gratulujemy! To jednak dopiero początek Twojej pracy z nim. Jeśli udało Ci się raz nakłonić klienta do zakupu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że uda Ci się to zrobić ponownie. Musisz jedynie dbać o relacje z klientem i przypominać o swoim istnieniu. Oczywiście nie możesz być zbyt nachalny, bo odniesiesz przeciwny skutek.

 

  1. Stosuj środki zachęty

Zachęć klientów do nawiązania z Tobą kontaktu i pozostawienia swoich danych kontaktowych. W tym celu idealnie się sprawdzą środki zachęty. Co to może być? Z pewnością dobrym środkiem zachęty będą rabaty i zniżki na produkty oraz usługi. Wejściówki na określone wydarzenia lub darmowe e-booki. Oczywiście mogą to być znane od dawna darmowe próbki i testery.

 

  1. Bazuj na zadowoleniu klientów

Posiadasz bazę zadowolonych klientów? Dobrze się składa. Ponieważ możesz ich wykorzystać do Twojej promocji. Spraw, aby Twoi klienci mogli wypowiedzieć się na Twój temat. Opublikuj na swojej stronie pozytywne opinie klientów. Oczywiście to samo dotyczy serwisów społecznościowych. Możesz również zadbać o wizytówkę firmy w Google.

 

  1. Pisz e-maile i zadbaj o newsletter

Pisz e-maile do klientów. Postaraj się stworzyć bazę potencjalnych klientów. W tym celu możesz wykorzystać zapiski na newsletter. Przy czym musisz ustalić najważniejsze kwestie dotyczące treści maili i częstotliwości wysyłki. Pamiętaj, że maile muszą być wartościowe dla Twoich potencjalnych klientów, a wysyłka nie może być ani zbyt rzadka, ani zbyt częsta.

 

  1. Korzystaj ze sprawdzonych systemów CRM

System CRM usprawni Twój kontakt z potencjalnymi klientami, dzięki czemu będziesz lepiej przygotowany do rozmowy z nimi, co wpłynie na skuteczność przekazu.

 

  1. Wykonuj zimne telefony

Nie bój się zimnych telefonów – one wbrew pozorom w dalszym ciągu działają. Jednak musisz się do nich odpowiednio przygotować. Nie powinieneś się trzymać sztywno skryptów rozmów – rozmówny bardzo często prowadzą rozmowę w sposób, którego skrypt nie uwzględnia. Ucz się i wyciągaj wnioski, a będzie coraz lepiej.

 

  1. Kręć filmy i zamieszczaj infografiki

Nie ograniczaj się wyłącznie do treści w formie tekstów. Przecież masz też inne możliwości – wideo i infografiki. Zadbaj jedynie o ich jakość.