Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

10 genialnych rad, na temat podniesienia skuteczności generowania leadów przez bloga

Słyszałeś, że blogi idealnie nadają się do generowania leadów. Stworzyłeś bloga, wrzucasz na niego jakieś teksty i … nic! Brak konkretnych efektów. Zastanawiasz się dlaczego. Podpowiadamy: z pewnością coś robisz źle. Poniżej przedstawiamy 10 genialnych, sprawdzonych i przede wszystkim skutecznych rad, na temat blogowania i lead generation.

 


Generowanie leadów a blogi

Pozyskiwanie leadów B2B dzięki blogowi wbrew pozorom nie jest takie proste. Liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie. Jeśli blog będzie niezbyt atrakcyjny wizualnie, Twoi potencjalni klienci nie będą zainteresowani jakąkolwiek treścią zamieszczoną na blogu. Blog musi być atrakcyjny wizualnie, przejrzysty, czytelny, a nawigacja pomiędzy poszczególnymi jego częściami powinna być intuicyjna. Nie wystarczy również wrzucać dowolnych treści na bloga. Liczy się ich jakość, ale nie tylko. Treść przekazywana za pośrednictwem bloga powinna być dla Twojej grupy docelowej pomocna. Powinni za pomocą artykułów blogowych rozwiązać jakieś problemy, etc. Rozumiemy, że możesz mieć problem ze skutecznością bloga w kontekście generowania leadów. Nie ty pierwszy je masz. Dlatego poniżej przedstawiamy 20 fantastycznych rad, dzięki którym zaczniesz w końcu generować leady.

 

  1. Uwzględnij magnesy i prezenty

Wszelakie magnesy i prezenty działają na odbiorców. Za wartościowy tekst, który pozyskają w zamian za podanie danych, są w stanie przekazać Ci takie dane jak imię, nazwisko, mail czy nr telefonu. Podobnie jest z prezentami. Drobne upominki za zostawienie danych do siebie, są w stanie przekonać Twoich odbiorców, że warto przekazać Ci dane. Jak warto wykorzystać lead magnet? Masz wiele opcji. Oczywistym magnesem jest udostępnienie fragmentu lub całego e-booka. Ale skutecznym magnesem będzie również podcast oraz raporty produktów.

 

  1. Pisz unikalne treści

Ważne jest tworzenie unikalnych treści na bloga. Najskuteczniejsze i zarazem najtrudniejsze dla blogerów jest znalezienie pewnej niszy w przekazywanej treści lub przekazywanie informacji i wiedzy na tematy, o których inni specjaliści nie mają wystarczającego pojęcia. Żeby tego dokonać, musisz prześledzić wzdłuż i wszerz Internet.

 

  1. Skoncentruj się na tym, aby treści bloga były pomocne

Nikt nie lubi marnować czasu na czytanie o rzeczach, które go nie interesują i w żaden sposób nie wpływają na niego. Jeśli zależy Ci na tym, żeby przyciągnąć potencjalnych klientów i żeby zostawili do siebie dane kontaktowe, treści na Twoim blogu muszą być dla nich pomocne. Co to oznacza? W praktyce muszą one rozwiązywać jakiś problem Twojej grupy docelowej. Załóżmy, że prowadzisz sklep motoryzacyjny. Jakie treści mogą przyciągnąć klientów? Np. Jaki olej wybrać do mojego samochodu? W jaki sposób samodzielnie usunąć plamy na tapicerce?

 

  1. Teksty na bloga powinny być przeznaczone na każdy etap lejka

Twórz teksty przeznaczone na każdy etap lejka. Nie koncentruj się wyłącznie na jednym etapie.

 

  1. Poznaj swoją grupę docelową

Twój blog nigdy nie będzie generował leadów, jeśli nie poznasz swojej grupy docelowej. Zastanów się, do jakiej grupy klientów kierujesz swoje produkty lub usługi? Jakie są cechy charakterystyczne Twoich potencjalnych klientów? W jakim są przedziale wieku? Gdzie mieszkają? Jaka jest ich sytuacja finansowa i społeczna? Porozmawiaj z pracownikami działu sprzedaży, który mają bezpośredni kontakt z klientami. Niech pomogą Ci określić Twoją grupę docelową. To wszystko pomoże Ci dobrać treści i magnesy, które będą skutecznie oddziaływać na Twoją grupę docelową.

 

  1. Wykorzystuj widżet czatu

Dobrym pomysłem jest wykorzystanie widżetu czatu. Według różnych źródeł, widżet czatu podnosi efektywność o 55-75%. Wdrożenie bota skutecznie zwiększy liczbę wysyłanych do Ciebie wiadomości. W prosty sposób umożliwi Twoim klientom kontakt z Tobą. Kontakt przez widżet czatu jest osobisty. Umożliwia spersonalizowanie rozmowy z potencjalnymi klientami. Wtyczki czatu umożliwią Ci dopasowanie czatu do swoich preferencji.

 

  1. Zawsze wykorzystuj na blogu wezwanie do działania

Musisz stosować wezwanie do działania, czyli CTA. Wezwanie do działania może przybierać różnoraką formę, aczkolwiek najczęściej występuje w formie przycisku. Celem CTA jest nakłonienie potencjalnych klientów do określonego działania, np. kontaktu z Tobą, zapisania się na newsletter, złożenia oferty, itd. Jakie cechy powinno zawierać prawidłowe CTA? Powinien dać się zauważyć. Działanie powinno być intuicyjne. Odbiorca powinien wiedzieć co robi, w jakim celu i co go czeka. CTA powinno odwoływać się do poczucia pilności i emocji.

 

  1. Wykorzystuj właściwe słowa kluczowe

Dla pozycjonowania i zasięgów Twojego bloga, ważną rolę odgrywają właściwie dobrane słowa kluczowe. Jak dobrać słowa kluczowe? W sieci dostępnych jest wiele narzędzi przeznaczonych do generowania słów kluczowych. Wśród nich wymienić można:

  • Ahrefs,

  • Google AdWords Keyword Planer,

  • Google Search Console,

  • Google Suggest,

  • KWFinder,

  • Raport wyszukiwanych słów Google AdWords,

  • Trendy Google.

Z pewnością dobierzesz odpowiednie dla siebie.

 

  1. Wykorzystuj formularz kontaktowy

Na blogu powinieneś umieścić formularz kontaktowy, który umożliwi Twoim potencjalnym klientom skontaktowanie się z Tobą, a Tobie z kolei, pozyskanie cennych danych kontaktowych do klientów.

 

  1. Udostępniaj treści na blogu na swoim koncie w social mediach

Media społecznościowe odgrywają bardzo ważną rolę w generowaniu leadów. Treści na bloga powinny być udostępniane również na Twoich kanałach w mediach społecznościowych. Nie musisz wrzucać całego tekstu na bloga. Wybierz to co najważniejsze z tekstu, zamieść z odnośnikiem do bloga na koncie firmowym i zaciekaw ich na tyle, że zechcą zapoznać się z całą treścią wpisu na blogu.